A visszatérés

Polgár Zsolt
Kihagytam 10 évet...de lehet hogy még annál is többet. Időközben felnőttek a gyermekeim és az utóbbi években egyre inkább foglalkoztatott a horgászat gondolata. A rég elfeledett emlékek egyre élénkebben éltek bennem, eszembe jutottak a hajnali kelések, a szálló pára a víz felett és egyre elviselhetetlenebb vágyat éreztem, hogy újra a vízparton üljek a kapásra várva. A végén már minden gondolatom a horgászat körül forgott, az internetet bújva és az azóta is aktívan horgászó barátok tanácsait és az újdonságokkal kapcsolatos beszámolóit hallgatva készültem a nagy visszatérésre. Gondosan beszereztem két darab feeder botot és mire elérkezett az első horgászat ideje,úgy éreztem hogy elméletben mindenre fel vagyok készülve.

Több sikeres és kevésbé eredményes peca után nagy reményekkel vártam a következő alkalmat, melyet egy, az utóbbi időben hihetetlen tapasztalatokra szert tett barátommal, Janival terveztünk. Célunk egy 24 órás peca és egy kevésbé ismert kis Nógrád megyei tó volt. Nehezen aludtam el este, de hajnalban már ki is pattant a szemem. Feleségem kíséretében 6 óra előtt már a tóparton álltunk. Nemsokára megérkezett Jani barátom is, aki alig látszott ki az autóból a holmik miatt...Én sem maradtam el sokkal mögötte, úgy tűnik lassan kisbuszra lesz szükségünk ha mindent magunkkal akarunk vinni, de sosem lehet tudni épp mire lesz szükség. Gyorsan elhelyezkedtünk a parton és felszereltük a botokat. Jani bojlis botokkal, én a feederekkel vettem üldözőbe a halakat. Gyors etetőanyag bekeverés után mindkettőnk botjai a helyükre kerültek és Jani felesége és anyósa is befutott. A hajnali hűvös után hamar melegedett az idő. Talán egy óra telhetett el, mikor Jani barátom botján határozott kapás mutatkozott. Bevágást követően a botja karikába hajolva jelezte, hogy itt nem egy pehelysúlyú versenyzőről lesz szó. Bő 10 perces fárasztást követően tereltük a szákba a nap első szörnyét. A mérleg közel 16 kg-ot mutatott..Gyönyörű hal gondoltam, remélem az én horgomra is akad egy ilyen. Épp azon elmélkedtem, miért nem jön nekem is egy hasonló, mikor arra lettem figyelmes, hogy Jani megint fáraszt....

Nem meglepő, hogy kapása van, gondoltam, hisz Ő minden peca alkalmával megakaszt egy két óriást. Ez a hal sem volt kicsi, a maga 12 kg-os súlyával. Kezdett nagyon meleg lenni. Elmentem a kocsihoz egy napernyőért és mikor visszaértem pont azt mondtam a feleségemnek, hogy nagyon szeretném, ha Ő is látna egy olyan igazi, füstölős kapást, mikor arra lettünk figyelmesek, hogy borul a rodpod, a víztől távolabbi botom pedig mintha önálló életet élne, teljesen meghajlott. Gyors bevágást követően azt éreztem, mintha betonfalat próbálnék elmozdítani. A hal iszonyú erővel kezdett húzni. Első kirohanásánál nagyjából 30-40 méter zsinórt húzott le. “Amúr lesz az” kiáltott Jani barátom, majd közölte, elszívok egy cigit, aztán jövök szákolni, ez még legalább negyed óra..

Nem is járt túl messze az igazságtól, mert a hal nem akarta megmutatni magát. Percről percre próbáltam visszalopni pár méter zsinórt és amikor azt hittem már én irányítok, a hal megint megindult..újabb 50 méter zsinórom bánta.

Már körülbelül 20 perce fáraszthattam a halat, Jani a nagy merítővel térdig a vízben állva várt, hogy végre mérlegelhessünk. Ám Godzilla másképp gondolta. A parttól kb. két méterre megmutatta hatalmas hátát, majd a botom megkönnyebbült, a szörnyeteg pedig leakadt. Valószínüleg egész Nógrád megye az én káromkodásomtól zengett a következő pár percben és bár tudom, mindig az a legnagyobb hal amelyik elment, ez tényleg hatalmas volt.

Keserédesen, kicsit elkámpicsorodva csaliztam újra a botot, miközben Jani ismét fárasztott....

Gyönyörű idő volt aznap, meleg, de ez sem zavart bennünket. Kitartóan vártam a halamat, mert tudtam, hogy jönnie kell.

Egy két kisebb testű ponty jött is, 3-4 kg-os súlyukkal azonban nem azok voltak amikre vártam. Rengeteg csalival próbálkoztunk, a különböző ízesítésű pelletek közül Jani varázsdobozából a gyömbéres volt a legnépszerűbb és ennek segítségével nekem is sikerült fognom további pár halat. Gyorsan elment a nap, a lányok magunkra hagytak bennünket, mikor Jani beevezett és két sávban beetetett a büdös, erjesztett kukoricával. Miután kezdett sötétedni, a feeder módszer helyett elektromos kapásjelzőkre váltottam. Az etetés után mindkét botomat a két etetés közé dobtam és végre elérkezett az én időm. Pár perc után a jobb oldali botomon klasszikus pontykapást jelezve szólalt meg a jelző és csapódott fel swinger. Rögtön bevágtam és éreztem hogy megvan...és nem a napközben fogott 3-4 kg-os kategória képviselteti magát a horgomon. Még 10 másodperc sem telhetett el a fárasztásból, mikor a másik botom is elsült. Az elektromos kapásjelző visított és a hal elemi erővel kezdte el lehúzni a zsinórt. Jobb kezemben az egyik bottal, gyorsan bevágtam és éreztem, hogy komoly hal van itt is. Szinte önkívületben kiáltottam Janinak, aki már futott felém, hogy tartsa meg a botot, míg partra terelem az első versenyzőt. Sikeres szákolás és ámuldozás következett. Szép nagy ponty feküdt a bölcsőben. Természetesen a horog beakadt a merítőbe, ahogy ilyenkor az lenni szokott, de nem akartam ezzel foglalkozni, így átvettem Janitól a másik botot arra kérve, hogy akassza ki a horgot. “Ez nagy lesz” mondta mikor átadta és én remegő kézzel elkezdtem a fárasztást. Ha Ő azt mondja hogy nagy, akkor biztos az lesz, gondoltam. Jó kis szolár lámpáink fényénél is nehéz volt követni merre megy a hal és hol is van épp pontosan. Hol finoman próbáltam terelni a part felé, hol keményen tartva, vagy épp engedve ha kell. A feeder bot hihetetlenül jól dolgozott, segítségével bő 20 perc után sikerült megszákolnunk életem eddigi legnagyobb halát.

A mérleg, a mérlegelő súlyát levonva 12.08 kg-ot mutatott, én pedig valami határtalan örömet éreztem. Ez az az érzés, ami semmihez sem hasonlítható. Meghatódva, büszkén, fülig érő vigyorral álltam a mérlegnél és rendkívüli örömmel cseréltem ki a halat a korábban kifogottra, amelyik több mint 7,5 kg-os volt.

Néztem a bölcsőben a két halat és rettenetesen boldog voltam.

Jani gyorsan készített pár fotót rólam a zsákmánnyal, majd szépen visszaengedtük őket a vízbe. Bár már kezdtünk álmosodni, az élménytől újult erővel vetettük bele magunkat a pecába. Az éjszaka során Jani ismét akasztott egy közel 14 kg-os pontyot, én pedig 6,5kg-os, 4,5 kg-os és 3,5 kg-os pontyokat.

Reggel álmosan, de hihetetlen élményekkel a hátam mögött pakoltam össze a holmimat.

A hosszas kihagyás utáni visszatérés legszebb horgászata volt ez, hála a barátom tanácsainak és csalijainak, no meg a szerencsének.

Remélem sok ilyen pecában lesz még részem, bár önmagamnak most magasra tettem a mércét ezzel a szép ponttyal.

Jó fogást, szép nagy halakat kívánok mindenkinek és sok örömteli pecát!

Görbüljön minden sporinak!

Utoljára megtekintett
Fogyasztóbarát webáruház

Pecacenter.hu, ha számít a jó ár! - Horgász Webáruház

Magyarországon sok horgász webáruház van, de kevésnél van ennyi akció, kedvezmény és ekkora elköteleződés a vásárlók felé. Minden nap azon dolgozunk, hogy látogatóink minél több horgász illetve kemping felszerelést és kiegészítőt találjanak webáruházunkban, pontos leírással és elérhetőséggel. A Budapesten és Dunakeszin lakóknak lehetősége van személyes átvételre is, előzetes egyeztetés után.

Oldaltérkép
  • Bejelentkezés
  • Regisztráció
    Greksza László
    2120, Dunakeszi, Barátság útja 13.
    info@pecacenter.hu
    extra carp.jpg
    loomis and franklin.jpg
    van den eynde.jpg
    Készítette: Sugar 2019 / Fish-Fanatic Kft - Minden jog fentartva! - Email: info.sugarweb@gmail.com