Meglepetés horgászat - Irány az S2

Greksza László
Az igazán elszánt pontyhorgászok nem mondanak le egy vízről, csak mert esetleg eredménytelenül zártak ott pár túrát. Idén már 2 alkalommal volt szerencsém horgászni a Várpalota határában elterülő S2-es horgásztavon. A március közepén és április elején ott töltött 3-3 nap sajnos nem hozott kiemelkedő sikereket, az esős, viharos, néha még fagyos idő nem kedvezett a horgászatnak. Arra viszont mindenképpen jó volt, hogy a tulajdonossal és a halőrökkel sokat tudtunk beszélgetni a vízről, a benne lévő halakról, táplálkozási szokásaikról. Már ekkor körvonalazódott előttem, hogy idén még több ízben meg fogom látogatni ezt a nagyszerű tavat.

Mondanom sem kell, hogy mennyire meglepődtem, amikor május közepén messenger üzenetet kaptam a páromtól, hogy ő bizony beszélt a tógazdával, és meglepetésből lefoglalta nekünk az 1-es állást. Ha ez nem lenne elég, egyeztetett az első túránk alkalmával megismert “szomszédokkal”, ők is jönnek a 2-esre.

Így gondolhatjátok, hogy a meglepődést azonnali tervezgetés követte, szerettem volna sikeresen üldözőbe venni az S2-es nagy pontyjait, de ne szaladjunk ennyire előre, essen pár szó a tóról.

Ez a tekintélyt parancsoló méretű tó (26 hektár) Várpalota mellett, Budapest belvárosától kb. 90km-re található. Az 1960-as években egy mélyművelésű szénbánya berobbantásakor keletkezett, így víze és partja tőzegben és szénben gazdag. Vízmélysége 1 és 4 méter között változik, a meder enyhén iszapos. A tavat rengeteg nagytestű ponty lakja, melyek duzzadnak az egészségtől, fárasztásuknak kiemelkedő sportértéke van. Heiter István, a tulajdonos, nagyon gondos és figyelmes munkával próbálja fejleszteni a szolgáltatásokat, így mára már a 15 kijelölt bojlis állásból 6-on igényesen felépített faházakkal várja a horgászokat. A házakban villany, hűtő és 2 illetve 4 ágy várja a vendégeket. (Foglalás és további információ: ITT )

Ez a látvány fogadott bennünket - mi kellhet még?

A túrára már hetekkel előtte megkezdtem a pakolást, szerettem volna mindenre felkészülni. Beszereztem az etetésre szánt magvakat (tigrismogyoró, kukorica, fehér- és vörös köles, kendermag),pár kg fekete és piros halibut pelleted, illetve fűszeres májas locsolót! Az előrejelzés szerint megint viharos szélre, helyenként záporokra, zivatarokra kellett számítani, így az eső ellenei védelemre is fokozottan figyelnünk kellett.

Az indulás előttti napokban jött az újabb meglepetés: a párom megkérdezte, hogy mi lenne ha megszerezné a turista államijegyet, és amennyiben a szabályok engedik, ő is horgászna velem, igaz csak 1 bottal. Mondanom sem kell, ennek megintcsak megörültem. A Pistivel való egyeztetést követően már a gépnél ültünk, és a 20 kérdéses on-line teszt kitöltése után már nyomtattuk is a jegyet. Mindenkinek ajánlom ezt a lehetőséget, aki szeretné barátját, családtagjait bevezetni a hobbija szépségeibe. A jegy megszerzéséhez minden szükséges információt megtaláltok a TUHIR oldalán: ITT

Péntek délután 2 körül tudtunk elindulni, már mindketten nagyon vártuk a hétfő estig tartó pihenést és remélhetőleg élménydús pecát. A halőrházhoz érkezve Tomi, az egyik halőr várt minket, kipakolás közben Tőle próbáltuk meg kideríteni az aktuálisan “tuti” praktikákat. A 2-esre korábban már megérkezett Csabi és a párja, ők “Welcome Drink”-el vártak minket.

Az elmúlt időszakban egyre több tavon hallani, hogy a horgászfelszereléseken megtapadó vírusok és baktériumok a vízben elterjedve hatalmas halpusztuláshoz vezetnek, így ezt megelőzvén az S2-n minden vízzel érintkező eszköznek fertőtlenítő folyamaton kell átesnie. Ezt mindenképpen jó kezdeményezésnek tartom.

A kipakolás, fertőtlenítés és csalizás után megkérdeztem a páromat, hogy hol szeretne horgászni, majd felkerültek a botok a rod podra. Ő a mellettünk balra húzódó nádfal közepét választotta, így az én 2 botom a szemközti nád elé kb. 20-méterrel (ez hozzávetőleg 300 m-t jelent), illetve közvetlenül a nád elé került. A helyet bójával jelöltük, és a korábban felsorolt főzött magok mellett Abiotic Epres-Halas és Fűszeres-Májas bojlival szórtuk meg. Már majdnem 8 óra volt, mire minden az elképzelések szerint a helyére került, így megnyugodva és várakozásokkal teli koccintottunk a barátainkkal. A házhoz tartozó rattan ülőgarnitúrán ülve egy igazán kellemes, mondhatni testen kívüli érzés fogott el. Úgy éreztem, hogy most nem számít a halfogás, nem számít a rekorddöntés, nem zavar, ha egy halas képet sem tudok kiposztolni a Facebookra, egyszerűen csak jól érzem magam a barátaimmal. Teljesen magával ragadott a tó atmoszférája, nyugodt és kiegyensúlyozott voltam. Így a sorokon keresztül nem lehet átadni az érzést, de kívánom mindenkinek, hogy egyszer tapasztalja meg, és akkor megérti majd, hogy miről írtam.

Minden a helyén

Az este nagyon kellemesen, de kapás nélkül telt, így 10 óra és a nagy vihar előtt mindannyian lefeküdtünk. A jelzők fél 2 magasságában enyhe ejtős kapást jeleztek, így az esőben megkezdtem a hal fárasztását. Az időjárás nem tette lehetővé, hogy csónakból fárasszam, így a stégről próbáltam meg szákba terelni a vehemensen küzdő ellenfelem. Az első halam egy kicsivel több, mint 10kg-os volt, egy szem epres-halas bojlira csábult el, közvetlenül a bója mellett.

Picivel 10 felett

A szombati nap kipihenten ébredtünk és ragyogó napsütésben ittuk meg a kávénkat. Szomszédunk egy finom rántottára invitált meg bennünket. A délelőtt napozással és beszélgetéssel telt.

Szenzációs időnk volt

Pisti minden szombaton megvendégeli az éppen ott tartózkodó horgászokat, most csülökpörkölt várta az éhes pecásokat, melynek elkészítésében igyekeztünk segédkezni. Délután egy nagy szundítás után megint együtt volt a “csapat”, a házhoz tartozó fedett teraszon sült a csevap és a csirkecomb. Az előző éjszaka, a 3-as állásra érkező pár is átjött hozzánk, így ismét egy jóízű beszélgetés kerekedett. A jelzőm lassú és ritka csipogása rekesztette meg a társalgást, mindenki figyelme a botok felé irányult. Csónakba szállva éreztem, hogy valami nem stimmel, a zsinór végig “dörzsölő”, “csúszó” rezgéseket közvetített, ami később bebizonyosodott, a damil feltekeredett egy vízalatti nagyobb kőre. Fél órán át próbáltuk kiszabadítani, ám sajnos végül a zsinór elszakadt. Szomorúan konstatáltuk a kialakult helyzetet, de negyed óra múlva etetőhajó segítségével már újra a helyén volt a frissen kötött szerelékem. A következő kapásra nem kellett sokat várni, újabb fél óra múlva ismét halat fárasztottam. A 15,35kg-os gyönyörű tükörponty egy szem 20mm-es pisztáciás bojlira csábult el. A közel 40 perces fárasztás végig kihívást jelentett, a jó erőben lévő ellenfél nehezen adta fel a küzdelmet. Az éjszaka folyamán érkezett egy 10kos példány is, de miután hajnal 3 körül sikerült megszákolni, így a páromat nem akartam felkelteni, a seb fertőtlenítése után, fénykép nélkül került vissza éltető elemébe.

15,35 kg

Jól áll neki a kamera

Hajnal 4 körül ismét kapás törte meg a csendet, ám sajnos nem sikerült bölcsőbe tenni az “elkövetőt”, a leakadás előtt azonban még összekuszálta a bent lévő damilokat, nem kis fejfájást okozva ezzel. Mire mindkét bottom visszakerült a helyére, kivilágosodott. Lefekvés előtt még hallottam, hogy a szomszédban is fárasztanak, így átmentem, hátha tudok segíteni, de addigra már szákban volt a gyönyörű, 6kg közeli nyurga.

Csabi ébresztője

A pihenés úgy 10 óráig tarthatott, amikor az ajtón betűző nap nem hagyott tovább alduni. Reggeli után újra megszórtam a bója körül, bízva benne, hogy a harmadik éjszakára beállnak a testesebb halak is az etetésemre. Délelőtt elszaladtunk bevásárolni, és a délutánt egy bogárcsos paprikáskrumpli elkészítésével töltöttük.

Anett éjszakára mindig kivette a botját, így lényegében rendre átaludta a kapásra legesélyesebb időszakokat. Ezen az estén a hosszúra nyúlt beszélgetés és az esti “láblógatás” miatt tovább volt fent, ami meghozta gyümölcsét. 10 óra körül vehemens kapás jelezte, hogy újabb érdeklődő van a csalink körül. A hosszú és kíméletes fárasztás után egy gyönyörű színekben pompázó koi ponttyal pózolhatott a kamera előtt.

Nyugati kényelem

A végére Anettnak is "beadta"

Az este hátralévő része nyugalomban telt, sajnos nem sikerült újabb kapást kicsikarni. Másnap pakolás közben összegeztem magamban a hétvége történéseit, és a következőre jutottam: egyáltalán nem voltam csalódott, hogy nem sikerült mázsaszámra fogni a nagytestű halakat. A helyszín, az emberek, akikkel eltölthettem ezt a pár napot, messzemenően kárpótoltak mindenért, és ha választhatnék, akkor is így tölteném el a szabadidőmet.

Visszatérünk, és ezt vehetitek fenyegetésnek :)

Utoljára megtekintett
Fogyasztóbarát webáruház

Pecacenter.hu, ha számít a jó ár! - Horgász Webáruház

Magyarországon sok horgász webáruház van, de kevésnél van ennyi akció, kedvezmény és ekkora elköteleződés a vásárlók felé. Minden nap azon dolgozunk, hogy látogatóink minél több horgász illetve kemping felszerelést és kiegészítőt találjanak webáruházunkban, pontos leírással és elérhetőséggel. A Budapesten és Dunakeszin lakóknak lehetősége van személyes átvételre is, előzetes egyeztetés után.

Oldaltérkép
  • Bejelentkezés
  • Regisztráció
    Greksza László
    2120, Dunakeszi, Barátság útja 13.
    info@pecacenter.hu
    extra carp.jpg
    loomis and franklin.jpg
    van den eynde.jpg
    Készítette: Sugar 2019 / Fish-Fanatic Kft - Minden jog fentartva! - Email: info.sugarweb@gmail.com