A rejtélyek birodalmában

Kovács András
Szívszorító érzés volt kitekerni szerelékemet a vízből, csak bámultam a hatalmas tavat és folyton azon járt az eszem, miféle matuzsálemek bóklászhatnak még a víz fenekén. Mérhetetlenül kíváncsi voltam. Indulás előtt még utoljára visszanéztem, átfutott az agyamon valójában mi is történt velem és elhatároztam, hogy egyszer még visszajövök.

Augusztus vége volt. Azon törtem a fejem, kikkel tudnék még a nyáron egy utolsó pecát megszervezni, mikor a sógorom felhívott telefonon. Boldogan közölte velem, hogy szabadságot vett ki és szeretne velem horgászni egy jót a nyáriszünet utolsó napjaiban. Én hihetetlenül megörültem a lehetőségnek és bármiféle tétovázás nélkül elfogadtam. Írtam egy üzenetet régi cimborámnak Alexnek, hogy holnap reggel 5 órakor indulunk a nyárzáró pecára.

A haverom közös technikánk segítségével nem sokkal közös horgászatunk előtt nyert 3 kilogramm bojlit. Úgy döntöttünk, megpróbálunk fogni pár nagyobb súlyban lévő tavidisznót, ezért esett a választásunk a bojlis horgászatra. Főztünk egy vödör kukoricát, kötöttünk pár bojlis előkét 6-os és 4-es méretű Frenetic önakasztós horgokkal és készen is álltunk a nyár utolsó nagy pontyvadászatára.

Úticélunk a Sinkár-tó volt, amely a maga 88 hektáros területével tekintélyes vízterületnek számít. 1988-ban telepítették utoljára és hihetetlen mennyiségű rekordlistás halnak ad otthont. Ezenkívül számos védett madárfaj él ebben a vadregényes, gyönyörű környezetben. A tó északi felén, vízből kinyúló akadók százai találhatók, amelyek tökéletes búvóhelyet jelentenek a kapitális pontyok számára.

Mikor megérkeztünk csodálatos látvány tárult elém. Elsősorban a kimagasló akadókra figyeltem fel, de a hatalmas vízterület látvány is bámulatba ejtő volt. Valamilyen oknál fogva választásunk a zárógát felöli első állásra esett, mert nem volt csónakunk, sem száz méternél nagyobb dobótávra képes botunk. Nem tagadom, eléggé felkészületlenek voltunk, de álmunkban sem gondoltuk volna, hogy ilyen hatalmas kihívásokat rejtő vízre esett a választásunk. Véleményem szerint minden jó horgász szereti a kihívásokat. Amikor körülnéztem az állásban, megakadt a szemem a víz tükrén és elgondolkoztam, miféle szörnyetegeket rejthet ez a víz, és miket láthatnék, ha búvárfelszerelésben alámerülnék. Egyáltalán kijönnék onnan élve? Vagy felfalna valami több száz éves harcsa? Annyira elmerültem a képzelgésben, hogy a következő kép az volt, mikor sógorom a nagy sürgés-forgásban fejbevágott a bojlisbottal. Pár perc alatt beetettünk a bojli, főtt kukorica, pellet mixszel és bevetettük botjainkat az etetés mellé. Fontos megjegyeznem, hogy sosem dobtunk közvetlen az etetésre, mert a nagyobb halak mindig az etetés szélén járnak. Eltelt körülbelül fél óra mikor az agyvizünk szépen lassan kezdett felforrni. Egy váratlan pillanatban, a legnagyobb kánikula közepén elsült Alex botja, amelyet CSL bojlival csalizott. A hal nagyon vehemensen védekezett, kezdtünk jó reményeket fűzni helyhez és a csalihoz. Miközben irigykedtem, eszméletleneket nevettem a haveromon, hiszen szegénynek kicsit elpirult a feje a napon a fárasztás közben. Nem erőltethette a halat, hiszen 6-os méretű, vékony húsú horoggal akasztotta ezért a fárasztás eltartott vagy fél óráig. A hal súly 12.5 kilogramm volt, jól kezdődött tehát.

Én voltam a következő, amint Alex visszaengedte a halat, hihetetlen gyorsasággal kezdett leperegni orsóm dobjáról a zsinór. Mikor bevágtam, olyan érzésem volt mintha egy izmos vágtázó lovat kellene horgászbottal visszahúznom. Ami azt illeti, Isten nem ver bottal, az előző pillanatban még azon nevettem, hogy szenved Alex a napon a 12.5 kilogrammos pontyával most én kerültem a napsütötte horgászállás közepére. De valamit valamiért, itt most meg kell sülni a sikerért. A pikkelyesem olyan jó erőben volt, hogy több mint egy órán keresztül fárasztottam, egy idő után kezdtem azt hinni, hogy a horog a farkába akadt és azért nem bírok vele, de tévedtem, tökéletes akadás volt. A hal súly 14.4 kilogramm volt, életem második legszebb pontya, hihetetlenül boldog voltam.

Ahogy telt múlt az idő, a délután folyamán a törpeharcsák kezdték megnehezíteni a dolgunkat. Nem bírtunk miattuk pontyot fogni. Apró termetük ellenére a dupla 2 milliméteres bojlit is képesek voltak befalni. Körbenéztünk a tavon és megkérdeztük a többieket, milyen praktikákkal próbálják kiszűrni a törpeharcsákat. A beszélgetések során rájöttünk, hogy felkészületlenek vagyunk, mert nem lett volna szabad halliszt alapú bojlit használni, mert a törpeharcsák imádják a halas ízesítésű csalikat. A profi horgászok női nylon harisnyába bújtatott bojlival csaliztak, amit a törpeharcsa nem szívesen kóstolgat, de lehet, ez attól is függ, hogy használt-e a ruhadarab. Tanultunk a hibánkból, de nem volt csak halliszt alapú bojlink, nem volt harisnyánk sem és még egy nő sem akitől kérhettünk volna. Tehát próbálkoztunk tovább a halliszt alapú bojlikkal. Sötétedés előtt még három pontyot szákoltunk, egy tíz kilogrammosat a sógorom, egy nyolc kilogrammosat Alex, valamint egy 6 kilogrammosat az én jóvoltamból.

A nap szép lassan leereszkedett, az énekesmadarak dalait felváltotta a békák zenéje. A félhold enyhén megvilágította a víz felszínét, nagyvadak mozgása hallatszott a hátunk mögül az erdő felől. Gondolataim visszatértek a kapitális emberevő halakhoz és szinte félálomba merültem. Egyszer csak egy hatalmas szarvas felbőgött nem messze tőlünk, képzeletben épp menekültem a vízi szörnyeim elől. Nem térek ki részletesen mit éreztem mikor meghallottam a hangot, de annyit elmondok, hogy mindhárman megterveztük már a menekülési útvonalunkat.

Hajnali 2 környékén mikor kitámasztott szemekkel figyeltük a botokat mikor mozgást hallottunk a bozót felől, de nem láttunk semmit. Sógorom leterített magának egy pokrócot a földre és úgy döntött álomba merül. Alig aludt tíz perce mikor újra hangokat hallottunk a bozótból. Kíváncsian figyeltük a haverommal, mi lehet az, aztán sógoromra néztem és elég érdekes látvány tárult elém. Egy meglehetősen emberbarát patkány odabújt hozzá és kíváncsian szagolgatta az orrát. Felébresztettük mély álmából és mikor kinyitotta a szemét, megőrizte férfias bátorságát es beszaladt a kocsiba. Az éjszaka maradék részében háborút folytattunk a patkányokkal.

Hajnali 3 magasságában hatalmas kapásom volt, hogy ismételten kihangsúlyozzam milyen felkészültek voltunk, el kell, hogy mondjam, az egyetlen világítóeszközünk egy zseblámpa volt. Alex, aki lelkes segítőm volt a merítések során, annyira beleélte magát a fárasztásba, hogy mikor elindult a víz felé egyszer csak eltűnt. Szegény barátom megfeledkezett az egy méteres szakadéktól és az iszapban landolt. De lényeg, hogy a hal meglett, egy nyolc kilogrammos harcias nyurgapontyot szákoltunk a horgásztársammal. Ezután elszunnyadtunk és aludtunk körülbelül körülbelül két órát.

Reggel elmulasztottunk 3 hatalmas kapást. Sógorom kitalálta, hogy csalizzunk 3 szem száraz kukoricával. Megfogadtam a tanácsát és kukoricára váltottam. A sógorom és a haverom még fogtak egy-egy 5 kilogramm körüli tavidisznót kagylós bojlival. Én eközben 3 kisebb pontyot szákoltam kukoricával csalizva. Sajnos lejárt a 24 óra és pakolni kellett. Boldog voltam, hiszen emlékezetes pecában volt részem, tökéletes nyári élmény volt. Már azon gondolkodtam, hogyan fogok eldicsekedni a fogásommal a többieknek. Gyönyörű környzetben töltöttem el 24 órát hihetetlen jó társaságban és számtalan élményt szereztem. Élvezetes fárasztásokat éltem át és rendkívül sok tapasztalatot szereztem. Bárcsak jobban felkészültem volna, gondoltam magamban. Szívszorító érzés volt kitekerni a szerelékemet a vízből, csak bámultam a hatalmas tavat…

Utoljára megtekintett
Fogyasztóbarát webáruház

Pecacenter.hu, ha számít a jó ár! - Horgász Webáruház

Magyarországon sok horgász webáruház van, de kevésnél van ennyi akció, kedvezmény és ekkora elköteleződés a vásárlók felé. Minden nap azon dolgozunk, hogy látogatóink minél több horgász illetve kemping felszerelést és kiegészítőt találjanak webáruházunkban, pontos leírással és elérhetőséggel. A Budapesten és Dunakeszin lakóknak lehetősége van személyes átvételre is, előzetes egyeztetés után.

Oldaltérkép
  • Bejelentkezés
  • Regisztráció
    Greksza László
    2120, Dunakeszi, Barátság útja 13.
    info@pecacenter.hu
    extra carp.jpg
    loomis and franklin.jpg
    van den eynde.jpg
    Készítette: Sugar 2019 / Fish-Fanatic Kft - Minden jog fentartva! - Email: info.sugarweb@gmail.com